Jean Francois Rauzier - Bibliothèque

vrijdag 20 mei 2011

Bezoekers over de aangekondigde bezuinigingen



Op de actiewebsite komen vele hartverwarmende reacties binnen. Veel mensen vinden het onbegrijpelijk dat er zoveel bezuinigd gaat worden op de bibliotheek, als het college van B&W haar plannen mag uitvoeren.

Eén lezeres wil de komende weken met een actieposter van de SP op haar fiets blijven rondrijden in de stad zodat iedereen kan zien dat onze bieb moet blijven.


Enkele reacties die geplaatst zijn op onze actiewebsite: http://www.75procent.nl/:

Victoria

75% is veeeeeel te veel! Sluiting dreigt. Hoe moet ik dan aan boeken komen? Echt WOEDEND word ik ervan!
Edwin

Hoe kun je op zo’n goede bibliotheek zoveel bezuinigen? Efficiëntere bibliotheek ben ik nog niet tegengekomen.
Frank Bregman

De openbare bibliotheek, ook die in Harderwijk, is dé uiting van beschaving….Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die het niet nodig vinden dat er een bibliotheek moet zijn. Eigenlijk wil ik slechts dit zeggen: “Zijn jullie nou helemaal besomieterd!!!. Dat zou genoeg moeten zijn…
J.M.L. Wierstra

Ik ben van mening dat dit te bespottelijk is voor woorden. Moet alles wijken voor het waterfront...?
M. Renden

Te gek voor woorden, deze plannen! Een stad als Harderwijk kan niet zonder bibliotheek. De bieb moet blijven, niet alleen voor onszelf, maar zeker ook voor de kinderen.
Agnes de Wolf

Omdat de bibliotheek voor iedereen toegankelijk dus betaalbaar moet zijn, krijgt daardoor ieder kind en volwassene de kans zichzelf te ontwikkelen. Zonder bibliotheek zeker minder kans op algemene ontwikkeling voor onze jeugd en volwassenen
Wil Leussink

Kortzichtig en dom!!!
Een land dat zijn toekomst ziet in een kenniseconomie...........???!!!!!
Lisa

Ik heb samen met mijn vriendin handtekeningen opgehaald langs de deur. Iedereen die open deed gaf ons een handtekening. Bij elkaar hebben we 80 handtekeningen verzameld. Iedereen aan de deur vond een schande.


Eén lid plaatste zelfs een prachtig gedicht naar aanleiding van de dreigende bezuinigingen.

Chris Welker

Als

Als de taal zich vorm vindt
Als het woord zich uitdrukt

Is er verbinding tussen spreker en toehoorder
Is er cultuur
Is er beweging van zijn

Als de deuren hier sluiten
Als dit gebouw van de humaniora haar functie verliest
Als – dan valt de beweging van cultuur weg

Is er vertwijfeling in den stad
Is de verbinding mens tot mens zoekgeraakt
Is er beweging zonder zijn

Geen opmerkingen: